Ilyet még nem láttál! 30 napos ingyenes próbaidőszak kampánykezelésre!
Ingyenes próbaidőszak
Eljutottunk odáig, hogy webshop indításán töröd a fejed. Na de miért pont egy Unas webáruház legyen a befutó, amikor kvázi ingyen lehet egy WooCommerce webáruházad? Egy kicsit árnyaltabb a kép, mint gondolnád, ezért most körbejárjuk, hogy milyen lépésekre is kell figyelned és mi alapján válaszd az Unas bérelhető megoldását. Ráadásul ne feledd: nincs ingyen vacsora! Valamivel fizetni fogsz az ingyenesnek tűnő rendszerért is.
Egy másik cikkünkben már írtunk a webshop indítása során felmerülő buktatókról. Most azt fogjuk kideríteni, hogy valóban jó lesz-e neked az Unas és milyen feladatokra számíthatsz.
Joggal merül fel a kérdés, hogy miért ne legyen inkább WooCommerce, hiszen az ingyenes és a sajátod?! Először is fontos kiemelni, hogy egy megbízható és gyors VPS tárhely havidíja már önmagában vetekszik a bérelhető Unas webáruház havidíjával, sőt akár drágább is lehet. És akkor még nem ejtettünk szót a kezdőként nagyon fontos veszélyekről:
Mindezek mellett akkor ajánljuk a WordPress – WooCommerce kombinációt, ha nem tudsz együtt élni a bérelhető webáruházak korlátaival és van elég kereted, valamint időd áldozni a fejlesztésekre, illetve a biztonságra.
Ezzel szemben egy Unas webáruházban a saját, vagy partnereik fejlesztői által integrált fizetési, szállítási és számlázási módok közül választhatsz. Ez jelentősen csökkenti a rizikófaktort egy ismeretlen WordPress bővítményhez képest.
Emellett folyamatosan fejlesztik a rendszert, így követheted a trendet anélkül, hogy külön kellene áldoznod fejlesztésre. Természetesen a WordPress és a Woocommerce modul is folyamatosan fejlesztéseken esik át. Az Unas előnye abban rejlik, hogy nem kell aggódni a rendszer összeomlása miatt egy frissítés után.
Ahhoz, hogy ez az egész szuper biztonságos legyen, saját szakembereik folyamatosan a biztonság maximalizálásán dolgoznak felelősségvállalás mellett. Ráadásul minden nap készül biztonsági mentés webáruházadról, ha esetleg bármi baj történne.
Wordpressből, Shopifyból és számos más webáruház motprból ismerősen csenghet számodra a bővítmény kifejezés, melyekkel némi egyszeri költségként vagy havidíjért hozzájuthatsz olyan extrákhoz, amit alap esetben nem tud a webáruház. Általában a legtöbb ember úgy gondolja, hogy ez az Unas legnagyobb hátránya, de nem így van: számos egyedi Unas fejlesztést készítettünk, melyek kvázi bővítményként funkcionálnak.
Bővítményeinkkel olyan lehetőségeid is adódnak, melyekkel az ingyenes szállításra hívhatod fel a vásárlók figyelmét játékosan, egy ingyenes szállítás kalkulátorral az oldal alján. De akár a konkrét termékhez tartozó szállítási költséget is megjelenítheted a termékeid adatlapján, amivel nagy mértékben csökkenthető a kosárelhagyás.
A szállítási költségeken túl a kampányidőszakra is készültünk. Lehetőséged van a kuponnal elérhető árakat is megjeleníteni a termékkártyákon, így vásárlóidnak nem kell számolgatni, azonnal látják, hogy milyen áron kaphatják meg a terméket az adott kupont felhasználva. Sőt, akár a termékkártyák közé konkrét promóciót is beszúrhatsz a kategória oldalon, amivel elnavigálhatod a látogatót az ajánlathoz. Ha ez nem lenne, elég, akkor a felső értesítő sávba akár egy visszaszámlálót is elhelyezhetsz az akció végéig, hogy látványosan szemléltesd mennyi idejük maradt az ajánlatból.
A legjobb az egészben, hogy ez csak a kezdet, ezen kívül bármilyen extra funkciót tudunk telepíteni webáruházadba, így lényegében semmilyen kompromisszumot nem kell kötnöd egy nyílt forráskódú rendszerhez képest!
Ha Unas webáruház indításán töröd a fejed, vagy egyedi Unas fejlesztést szeretnél, írj nekünk és kedvezménykuponnal járulunk hozzá a havidíjadhoz!
Persze van még rengeteg lehetőséged a teljesen egyedi webáruháztól más bérelhető motorokig bármit választani, de Magyarországon ma a legjobb választás minden bizonnyal az Unas rendszere lesz számodra.
Alapvetően 4 nagy csoportra osztjuk egy Unas webáruház indításának részeit, melyek önmagukban is felölelnének legalább egy cikket. Most megpróbáljuk összeszedni neked, hogy minél könnyebben elindíthasd webáruházad.
Ez az egyik legfontosabb lépés. Ez minden integrációt és olyan technikai beállítást magában foglal, ami ahhoz kell, hogy megfelelően működhessen webáruházad. Mi általában ezzel kezdjük a webáruház készítését, mert a megállapodás, szerződéskötés a szolgáltatókkal mindig időigényes folyamat.
A technikai kivitelezés során gondolnod kell első sorban a szállítási és fizetési módok beállítására.
Érdemes törekedni a kiválasztott futár cég esetén az API kapcsolatra, hogy ne kelljen kézzel átmásolni a rendeléseket a rendszerükbe. Az Unas rendszerében rengeteg ilyen előre integrált szállítási mód közül választhatsz. Az ismertebbek közül DPD, GLS, Foxpost, MPL és még sok más.
Fizetési módoknál a bankkártyás fizetés a legfontosabb! 2021-ben anélkül senkinek nem javasoljuk, hogy webáruházat indítson, néhány különleges esettől eltekintve. Szerencsére bankkártyás fizetési megoldásokban sem szerénykedik az Unas. Olyan szolgáltatókat is összekapcsolhatsz webáruházaddal néhány kattintással, mint OTP SimplePay, Barion, PayPal, CIB Bank, PayLike és rengeteg további bankot választhatsz. Ráadásul már áruhitelt biztosító szolgáltatót is integrálhatsz a webshopodba, ha indokolja a termékköröd.
Hogy egyszerűbbé tegyük életed, számos szolgáltatónál van kapcsolatunk, így a megszokott hosszas szerződéskötést lényegesen lerövidíthetjük neked. Sőt, így akár még kedvezményesebb ajánlatot is kaphatsz.
Egy webáruház életében meghatározó a jogi dokumentumok elkészítése. Erre számtalan megoldást választhatsz, a kevésbé biztonságos megoldástól a garanciával biztosított szolgáltatásokig.
Akárhogy is döntesz, ÁSZF, adatvédelmi nyilatkozat (GDPR kiegészítéssel) és visszaküldési feltételek nélkül ne indítsd el webáruházad!
Állandó partnerünk, A Fogyasztó Barát Magyarország piacvezető jogszabályváltozáskor automatikusan frissülő ÁSZF szolgáltatása. Jelenleg 3000+ webáruházat szolgál ki a Fogyasztó Barát és egyedüliként bírság garanciát vállalnak a szolgáltatásukra.
Ráadásul többet nyújtanak, mint csupán egy ÁSZF szolgáltatás. Konkrétan képes vásárlói tájékoztatót adnak, ahol egyszerűen, vizuális formában segítenek a vásárlónak eligazodni a lehetőségei között. Emellett lehetőség van a rendszer értékelésére is. Óriási előnye, hogy csak néhány céges adat, illetve az adatkezelők megadására van szükség és már el is készült az összes jogi dokumentum, amit csak be kell másolnod a webáruházadba.
Mondanunk sem kell, Unas webáruház tulajdonosként további kedvezménnyel tudjuk neked biztosítani a Fogyasztó Barát szolgáltatásait.
A webshop indításának szintén feltétele egy számlázóprogram integrálása, ha szeretnéd megkönnyíteni a munkád. Az Unas itt is több lehetőséget kínál, a csak számlázást biztosító partnereinktől kezdve (például Billingo, akinél ajándék hónapokkal kedveskedünk neked), egészen a komplett vállalatirányítási rendszerekig (például OVIP). Ez egy nagyon érzékeny téma, a kiválasztást érdemes alapos kutatással megelőzni, hogy a lehető legkevesebb csalódás és meglepetés érjen. Nagyon fontos, hogy ne a vállalkozásod formáld a számlázódhoz, készletkezelődhöz, hanem azokat a vállalkozásodhoz!
Ahhoz, hogy sikeres legyen webáruházad, nem elég csak elkészíteni, látogatókat is kell szerezni, amiben online marketing eszközök lesznek segítségedre, melyek egy része teljesen ingyenes, ami nagyon sokat segíthet az induláskor, hiszen a kezdeti nagy bruházás miatt legtöbbször a marketing költségek korlátozottak.
Már a webáruház indulásakor érdemes beállítanod a Facebook és Google Analytics, illetve Google Ads konverziókövető kódjait, hogy maximálisan kihasználhasd a hirdetések nyújtotta lehetőségeket.
Emellett szintén induláskor érdemes az email marketinget és az adatbázis gyűjtést előkészíteni. Bár az Unas webáruház is kínál hírlevél küldési lehetőséget, de egy ambiciózus vállalkozónak, aki szeretné sikerre vinni webáruházát, biztosan nem lesz elegendő, mivel a profi hírlevelezéshez szükséges alapvető feltételek sok esetben hiányoznak.
Állandó partnereink közül hírlevél küldésre a SalesAutopilot marketing automatizációs rendszerét használjuk legtöbb esetben és számodra is őket ajánljuk. Egyszerűen használható és remekül automatizálható hírleveleket készíthetsz néhány kattintással. Ráadásul sokkal kifinomultabb értesítő, követő leveleket küldhetsz, mint az Unas alapértelmezett szolgáltatásával.
Ahhoz, hogy legyen kinek hírlevelet küldeni, először listát kell építeni. Biztosan ismered az idegesítő felugró ablakokat, ahol valamit ajánlanak az email címedért cserébe. Nos, pont ilyet kell csinálnod, csak nem idegesítő, hanem leginkább játékos, figyelemfelkeltő formában!
Erre is van lehetőséged az Unas beállításaiban, viszont közel sem lehet olyan profi megoldásokat összehozni fejlesztői tudás nélkül, mint az Optimonk szolgáltatásával. Ez egy olyan remek megoldás, ami a feliratkozó gyűjtés mellett kosárelhagyás csökkentésére, kosárérték növelésére és a látogató irányítására is alkalmazható. Ahogy látod, ez a rendszer is segít profi ligába repíteni webshopod.
Elérkeztünk a következő sarkalatos ponthoz. Az egyik legnagyobb fejtörést fogja okozni a megfelelő adatbázis kialakítása.
Sok esetben a gyártó, vagy beszállító átadja az adatbázist valamilyen formában. Tapasztalataink alapján ezek 99%-ban nem elégségesek egy sikeres webáruház elindításához.
Nulladik lépés a kategória fa kialakítása. Mérd fel a tervezett termékköröd, csoportosítsd őket fő- és alkategóriákba a leglényegesebb szempontok szerint. Segítségképpen szemezhetsz a hasonló termékkörrel rendelkező webshopokban, de az fontos, hogy mindenképpen saját magadra szabott kategória fát alkoss. Ne másold le konkurensed, csak inspirálódj tőle, különben kényelmetlenül érezhetik magukat vásárlóid benne. Ha ezzel kész vagy, alakítsd ki a kategóriákat webáruházadban és innentől kezdődhet a munka.
Ahhoz, hogy igazán profi legyen az adatbázis, fel kell mérned a meghatározó portálokon (Árukereső.hu, Árgép.hu) alkalmazott neveket és követned kell a metódust, hogy könnyebben rád találjanak, különben meg sem jelensz a termék kategóriákban, vagy nagyon hátul leszel a keresés során.
Ez csak egy apróság, de rengeteget számít majd abban, hogy megtalálnak a vásárlók.
Ezután jön csak a nehézség, a paraméterek. Egy jól működő webshopban elengedhetetlen, hogy megfelelő minőségű paraméterek legyenek beállítva, legyen szűrési, keresési lehetőség. Olyanokra is gondolnod kell, mint:
Nyilvánvaló, hogy nem minden terméknél releváns az összes paraméter és ezt a termékkörödnek megfelelően tovább is kell bővítened, csak érzékeltetni szeretnénk, hogy bizony a termékadatlap nem csak névből és árból áll.
A megfelelő minőségű termékfotók döntő szerepet játszanak az értékesítésben. Ez az első, amit észrevesznek a látogatók a termékadatlapon. Az első vizuális élményük a képhez köthető, ami alapján azonnal eldöntik, hogy elhagyják az oldalt, vagy megnézik a részleteket.
Ha profi webáruházat szeretnél, olyan minőségű termékfotókat készíts, amik minden marketing csatornában megállják a helyüket és webshopodban is figyelemfelkeltőek lesznek.
A paramétereken túl nagyon fontos, hogy feltüntesd a termék státuszát, azaz a raktárkészletet. Nem fontos, hogy pontos darabszámot mutass, de minimum írd ki, hogy a termék raktáron van, beszállítónál, vagy egyáltalán nem elérhető. Amellett, hogy ezt jogszabály is előírja, nagy mértékben növeli az elégedettséget azzal, hogy az emiatt érkező panaszokat megelőzöd.
A raktárkészlet mellett érdemes kiemelni a szállítási időt, hogy nagyjából legyen elképzelése a vásárlónak, hogy az adott státuszok mit is jelentenek számára időben. Itt sem kell pontos időpontokat megadni, elég csak egy intervallumot, amit tudsz is biztosítani. Például jelentsd meg a raktáron lévő termékek esetén, hogy 1-2 munkanap, garantáltan jobb eredményeid lesznek, mintha nem kommunikálnád.
Elérkeztünk a leíráshoz, Unas-ban megadhatsz rövid és hosszú leírást is. Mindkettőt érdemes kitölteni. Mi úgy szoktuk elkészíteni és másoknak is azt javasoljuk, hogy a rövid leírásba kerüljön néhány kedvcsináló, marketing töltetű mondat. Majd a hosszú leírásban írhatunk a technikaibb jellegű információkról és a tényleges tulajdonságokról.
Ezen kívül további 3 szöveges tartalmat is megadhatsz Unas webáruházadban, ami a hosszú leíráshoz hasonlóan jelenik meg. Ha a termékkör megkívánja, érdemes ezeket a tereket is kitölteni lényeges információval.
Ilyen lehet például étrend-kiegészítők esetén az általános felhívás, adagolás, míg elektronikai termékek esetén a műszaki leírás, beüzemelési útmutató. Természetesen ezen kívül számos más felhasználási módja is lehet ezeknek.
Az egyik legizgalmasabb feladat a vásárlóbarát, figyelemfelkeltő, termékekhez és márkádhoz illő arculat tervezése.Első lépésként ki kell választanod a legmegfelelőbb sablont, majd indulhat a testreszabása.
Kiemelten fontos, hogy a webshop, vagy márka indentitásához illeszkedő színeket és betűtípusokat válassz, külön kiemeld a CTA gombokat, végig vezesd a látogatót a vásárlói folyamaton a színek, grafikák segítségével.
Nem egyszerű a feladat, de ha jól harmonizáló, webdesign szabályokat követő megoldásokat alkalmazol, vásárlóid meghálálják a befektetett munkát.
A webáruház arculatának kialakítása során minden esetben törekedj az egyszerűségre! Gondolj arra, hogy ami neked egyértelmű, olyannak, aki most jár először az áruházban nem biztos.Olyan bannereket készíts, amelyek informatívak, segítik a döntést, tájékozódást és illenek az arculatba minden tekintetben.Fontos, hogy a képeket méretezd a képernyőméreteknek megfelelően, hogy a lehető leggyorsabb legyen webáruházad. Tehát mobil verzióként ne 1920 pixel széles képet tölts fel.
A rendelkezésre álló módosítható elemek mellett további lehetőségek is alkalmazhatók, illetve az Unas sablonokban megadott színek helyett is használhatsz mást, ami a logóhoz illeszkedik. Ezekhez már fejlesztői ismeretek szükségesek, így mindenképpen ajánljuk szakértő bevonását a webshop készítésbe, különben könnyen visszafordíthatatlan károkat okozhatsz. Ezzel kapcsolatban kérj ajánlatot kötelezettség nélkül akár tőlünk is!
Végül egy, az előzőekhez képest nem kevésbé fontos feladatod maradt, minőségi tartalom készítése a látogatók és ezáltal a keresemőtorok számára is.
Ahhoz, hogy az oldalad gyorsan előkelő helyre kerüljön a találati listákon és látogatóid elégedetten távozzanak, ügyelned kell a tartalommarketingre. Azokra a kulcsszavakra alapozd a szövegírást, amelyeket a kulcsszókutatás alkalmával leginkább relevánsnak találtál a termékkel, kategóriával, vagy aloldallal kapcsolatban.Ha már veszed a fáradtságot, hogy szöveget írsz a webáruházadhoz, akkor legyen az minőségi, különben nincs sok értelme. Az egyedi, releváns tartalom az, amit a látogató és a keresőmotorok is értékelnek. Átmásolt, gyenge színvonalú szövegek nem sokat érnek!Amennyiben valóban jó eredményeket szeretnél elérni a keresőmotoroknál, érdemes megismerned a keresőoptimalizálás alapjait.
Nyilván az egyedi tartalom gyártása időigényes, mindenképpen áldoznod kell rá pénzt, vagy időt, esetleg mindkettőt, de ahogy szoktam mondani: nincs ingyen vacsora!
Unas webáruházadban lehetőséged van a kezdőlapra egyedi szöveget és úgynevezett USP-ket (azaz bizalom építő előnyöket, angolul Unique Selling Point) megadni és ezekkel érdemes is élni!
További szöveges tartalmat a kategóriáid fölött és alatt is megadhatsz. Továbbá a korábban már említett termékleírásokat sem érdemes üresen hagyni.
Ha igazán precíz szeretnél lenni, egyedi bizalomépítő, vagy tájékoztató szöveget adhatsz meg a kosár és megrendelés oldalak tetején, illetve alján.
2021-ben már webáruházaknak is kis túlzással kötelező a témába vágó blogot indítani, különben lemaradnak, és ez rád is igaz!
A blog cikkek támogatják az organikus forgalmad, segítenek a poszt írásban és a hírlevelezésben, illetve nagyszerűen kiegészítik a hirdetéseket is.
Ha profi webshopot akarsz, ahol a vásárlók értékes tartalmat is kapnak és ezáltal visszajárnak, bizony szükséged lesz blog cikkekre. Méghozzá minőségi blog cikkekre, nem pedig a konkurenstől lemásolt anyagra!
Reméljük nem tántorított el ez a sok feladat. Legalábbis a célunk nem az volt, hanem, hogy átfogó képet kapj a sok csalogató „indítsd el webáruházad 10 perc alatt” marketing szöveg mellett. Szeretnénk ha látnád, hogy ez nem egy emberes feladat.Bizonyára most már látod Te is, hogy nem lesz sétagalopp.
Hidd el, megéri a befektetett időt és pénzt, mert így lehet valóban nyereséges webáruházad.
Ha továbbra is belevágnál, de kissé összezavarodtál és úgy látod egyedül kevés vagy hozzá, ez természetes, éppen ezért vagyunk mi! Ha elakadnál, segítségre lenne szükséged, vagy konkrétan szeretnéd, hogy levegyünk minden terhet a válladról, kérj ingyenes konzultációt és megmutatjuk, miért sikeresek a webáruházak, amiket készítünk és menedzselünk!