Verhetetlen válságálló ajánlatok induló kisvállalkozásoknak!

Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing mindenkinek
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing mindenkinek
    • Marketing induló vállalkozásoknak
    • Webáruház készítés
    • Ingyenes audit
    • További szolgáltatásaink
  • Unas
    • Unas shopot szeretnék
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Tarol a Temu, mit tehetünk ellene?

Tarol a Temu, mit tehetünk ellene?

A Temu nevű kínai webáruházzal valószínűleg csak az nem találkozott, aki nincs fent különböző közösségi oldalakon. Az elmúlt néhány hónapban rengeteg hirdetéssel csábították a felhasználókat Facebook-on és Google-ön keresztül egyaránt.

Febr 03
2024
09:00
Ádám
Ádám
2024.02.03 09:00
Marketing
Stratégia
Szűrés törlése
Febr 03
2024
09:00

Mi az a Temu?

A webshopban minden és még annál is több termék elérhető: konyhai kiegészítők, dekorok, falra akasztható hátvakarók - mindezek pedig hihetetlenül alacsony áron vásárolhatóak meg. A kínai vállalat a semmiből robbant be, és novemberben már 51 millió (!) felhasználóval már lekörözte az Ebayt Európában. De mi is ez a Temu pontosan, és milyen hatással van az agresszív marketingstratégiájuk a magyar e-kereskedelemre? Utánanéztünk!

A Temu nemrég tört be az online kereskedelmi piacra, de a testvérvállalata, a Pinduoduo már több éve jelen van Kínában, amit a tulajdonos, Colin Huang 2018-ban már tőzsdére is vitt, jelenleg pedig Kína második leggazdagabb embere. A Pinduoduo-t birtokló, hivatalosan Írországban bejegyzett PDD Holdings pedig megalapította a Temut, ami tavaly rengeteg pénzt költött a webáruház online marketing hirdetéseire - ezért is találkozunk velük mindenhol.

Agresszív marketing

A Temuról először a 2023-as Super Bowl döntő szünetében hallhattunk, közel 5 milliárd forintért vásároltak reklámfelületet maguknak. A reklámok után 45%-kal megnőtt a Temu applikációjának a letöltései, a kínai vállalat ezután sem fogta vissza magát, egyes információk szerint a tavalyi évben csaknem 700 milliárd forintot költött hirdetésekre világszerte!

A Temu letorolja az e-kereskedelmet

A pénzköltésben rejlik a siker?

Nem, ez még nem elég ahhoz, hogy sokan le is adják a rendeléseiket és sikeres webshop legyen belőle. Az oldal felépítésében találhatjuk a megoldást. Colin Huang, a tulajdonos, korábban felépített már egy webáruházat, egy marketing céget és egy videójáték-stúdiót is, így volt bőven tapasztalata abban, hogy mi kell ahhoz, hogy a felhasználók konvertáljanak.

Ahogy belépünk az oldalra egyből villámakciókkal, 70-80%-os leárazásokkal találjuk szembe magunkat. A termékek elképesztően olcsók és a szállítás is ingyenes. Az ajánlatok végét számláló jelzi, hogy csupán pár órája van a felhasználónak a vásárlásra, így nyomást helyeznek rá, hogy azonnal vegye meg azokat a párszáz forintos kütyüket, amikről eddig nem is gondolta, hogy szüksége lenne rá.

Hibás termékek kezelése

A termékek visszaküldése közel sem olyan egyszerű, mint ahogy azt ígérik. A 90 napos visszaküldési lehetőséggel olcsóbb termékek esetében valószínűleg többen nem is élnek, de ha egy drágább terméket vagy ruhát vásároltak, akkor lehet, hogy élnének ezzel a jogukkal a vásárlók. A folyamat sok esetben nem túl zökkenőmentes, előfordulhat ugyanis, hogy csak eredeti csomagolásban fogadják el a termékeket, esetenként visszaküldés után eldöntik, hogy valóban jogos-e a visszaküldés, amelyet részletesen meg is kell indokolni.

Visszaküldés a Temura

Meddig tartható ez fent?

A Temu az óriási forgalom ellenére egyes becslések alapján veszteséges: a cég 13 milliárd dolláros forgalom után 3,65 milliárd veszteséget tudhat magáénak 2023-ban, mivel a tartósan alacsony árakkal az Egyesült Államokban 6, világszerte pedig 18 dollárt bukik átlagosan minden egyes rendelésen. A veszteség nagy része az ingyenes szállításnak tudható be. A megvásárolt fűtött zoknit, mosogatószivacs tartót, fülhallgatót vagy férfi professzionális(?) hajvágót el kell juttatni Kínából, ami egyáltalán nem ingyenes. A veszteséget egyelőre a PDD másik webáruházának, a Pinduoduo bevételeiből fedezi a cég.

Etikai problémák

A kínálatukban elérhető termékek zömét nevezhetjük kacatnak is, amelyek miatt gyakran megkapják azt a kritikát, hogy a fenntarthatóság teljes ellentétét képviselik, miszerint ezek indokolatlan impulzív vásárlására buzdítják a felhasználókat. Azonban közel sem ez az egyetlen probléma velük.

Tavaly júniusban amerikai törvényhozók megállapították egy vizsgálat után, hogy a Temu és a Shein (ami a Temu egyik nagy konkurense) esetében is nagy a valószínűsége annak, hogy a kínálatukban elérhető termékek rabszolgamunkával készültek. A fő gond, hogy a két cég egyáltalán nem tesz azért semmit, hogy ellenőrizzék, honnan származnak az oldalaikon megjelenő termékek.

A tavalyi Super Bowl reklámok után egy hónappal a Google Play Store biztonsági okok miatt felfüggesztette a kínai vállalat másik webshopjának, a Pinduoduo applikációját. Programozók megvizsgálták, és felfedezték, hogy Androidos készülékeken másként működött az alkalmazás, mint ahogy az elvárható: hozzáfért a felhasználó naptárjához, kontaktjaihoz, fotóihoz, és a vállalat azt is láthatta, hogy a telefon használója mennyi időt töltött más, konkurens weboldalakon. A Temu applikációjánál egyelőre nem találtak ilyen problémákat, viszont az USA egyes államaiban kémkedés lehetőségére hivatkozva töröltették az applikációt kormányzati készülékekről.

Vajon a Temu is kémkedik?

A fentiek alapján az a benyomás alakulhat ki, hogy a Temu piacot vásárol, fontosabb számukra a letöltők és a vásárlók száma a nyereségnél, röviden összefoglalva: égetik a pénzt. Azonban kérdéses, hogy ezt meddig lehet megtenni, egyáltalán nem fenntartható ez a stratégia hosszútávon.

A Temu hatása a magyar e-kereskedőkre

Magyarországon is hatalmas népszerűség övezi a Temut: a Google Trends adatain jól látható, hogy a Temura való keresések száma az elmúlt 12 hónapban óriási kiugrást mutat.

A Temu térnyerése

Nálam is beütött a Temu, mi tévő legyek?

Nem vagy egyedül, számos iparágra negatív hatással van a kínai webáruház. Több fórumon is kétségbeesett szakemberek bejegyzéseivel találkozhatunk, hiszen nehéz helyzetbe hozott szinte mindenkit az agresszív marketingjével. A felhasználók száma drasztikusan csökkent és minden egyes tranzakcióért küzdeni kell.

Mégis mit lehetne tenni, hogy ne a Temun adják le rendeléseiket, hanem hazai webshopokból vásároljanak az emberek?

Legfontosabbként nem mehetünk el amellett, hogy a Temuhoz képest a te versenyelőnyöd a hozzáadott értékben rejlik!

A webshopot érdemes megvizsgálni, hogyan erősíthetnénk tovább a bizalmat a felhasználókban, hogy nálunk költsék el pénzüket. Emeljük ki, hogy hazai és valós raktárkészlettel dolgozunk, a megrendelt csomagra nem kell heteket várni, hanem akár 1 nap alatt megérkezik. Tudatosítsuk, hogy a visszaküldés nagyon egyszerű és gyors folyamat nálunk, és ennek időtartamát is jelezzük. A Temunál 90 nap áll a vásárlók rendelkezésére a visszaküldésre, hazai e-kereskedőként megfontolandó, hogy ezt tudod-e garantálni, vagy kevesebb időtartam az, ami még belefér, de mindenképpen érdemes eltérni a törvényileg előírt 14 naptól.

Ruházati bolt esetén például érdemes cseregaranciát adni, vagyis ha nem jó a megrendelt méret, akkor visszaküldés után megkaphatják a jó méretet akár azonnali csereszolgáltatásként. Az ügyfélszolgálat legyen gyors és hatékony, könnyen elérhető.

Ha árban szeretnél versenyezni a Temuval, akkor tarthatunk akciós napokat időszakosan, akár kuponkóddal is, de ne ez legyen a fő cél, az árverseny sosem tesz jót a piacnak és az eredményeidnek sem. A árakciók helyett inkább hűségprogramot alakítsunk ki, vagy ha már elérhető, akkor megreformálhatjuk és népszerűsíthetjük, így növeljük az elkötelezettséget és a vásárlói élményt.

Ha növelnéd a kosárértéket, mennyiségi kedvezményekkel is lehet játszani, például 2+1 és hasonló ajánlatokkal. Érdemes a remarketing közönségeket felhasználnálni, őket célzó kampányokat készíteni Facebook-on és Google Ads-ben egyaránt, és természetesen ne feledkezz el a leghűségesebb célközönségedről sem, a feliratkozóidról és az email marketingről!

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Feliratkozom

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing mindenkinek
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing mindenkinek
    • Marketing induló vállalkozásoknak
    • Webáruház készítés
    • Ingyenes audit
    • További szolgáltatásaink
  • Unas
    Unas
    • Unas shopot szeretnék
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.