Elakadtál a hirdetéseiddel? Jelentkezz az ingyenes Webmaister Marketing Tuninglaborba!
Ajánlatkérés
Megakadtál egy szinten, nem tudsz előrébb jutni? Kipróbáltál már mindent, de nem jön a siker? A vásárlói élmény növelése a következő feladat!
Ülj le és gondold át, hogy hol lehetne egyszerűsíteni a folyamataid. Hogyan lehetne könnyebben kezelhető a weboldalad? Hogy tudnál jobb szolgáltatást nyújtani, mint eddig? Miben lehetnél még jobb, mint voltál? Milyen új terméket vagy szolgáltatást tudsz behozni, ami lendíthet a forgalmadon? Milyen új platformon jelenhetsz meg, amire eddig még nem gondoltál?
Írj fel minden eszedbe jutó gondolatot, kérd ki akár a kollégák, akár a barátok véleményét is, ezeket is mind írd össze. Ha megvan a teljes lista, állítsatok egy fontossági sorrendet és kezdjetek el azon gondolkozni, hogy hogyan lehetne ezeket megvalósítani, bevonni a cég életébe.
Nagyon fontos, ha úgy gondolod ettől jobb lesz majd, az egyáltalán nem garancia arra, hogy valóban úgy lesz. Mindig tudd, hogy mikor történt egy nagyobb változtatás és alkalmazd a konverziómérést, hogy volt-e haszna.
Érdemes ezért nem minden változtatást egyszerre elvégezni, hanem eltolva időben. Ilyenkor fogod látni, hogy az egyes változtatások konkrétan milyen hatással voltak a bevétel alakulására.
Attól, hogy elsőre nincs látványos fejlődés, még ne dobd el a dolgot, lehet hogy idő kell.
Az is lehet, hogy egyetlen változtatás nem fog megoldani mindent és a vásárlói élmény változatlan marad, ebben az esetben többre lesz szükséged az eredmény eléréséhez.
Gondold végig eddigi tapasztalataid alapján, hogy mi az, amit te ellenkező esetben elvárnál a cégedtől. A vásárlói élmény javításának egyik legjobb alapja lehet, ha megpróbálod a saját igényeid alapján átvilágítani vállalkozásod, hogy vajon megfelelnél-e a vásárlói szintű elvárásaidnak.
Ha van olyan pont, amit eddig nem teljesítettetek, azt javítsd ki. Ha láttál már jobb példát akár konkurenciánál, akár csak külföldről, akár más iparágban, azt ideje átültetni a gyakorlatba. A vásárlói élmény nagyon fontos az összkép szempontjából.
A te termékedet vagy szolgáltatásodat nagy eséllyel máshonnan is be tudják szerezni a vevőid. Ezért neked mindig arra kell törekedni, hogy téged válasszanak és ne mást. Ha pedig már egyszer vásárolt, akkor hozzád jöjjön vissza, ne pedig máshoz. Éppen ezért érdemes nem csak az elvárt minimumot adni, hanem törekedni arra, hogy annál mindig többet kapjon a vevő, ez a sikeres webshop egyik kulcsa.
A partnerekkel szemben mindig nagyok az elvárások, na de velünk mi a helyzet? Mi megteszünk mindent annak érdekében, hogy teljesítsük másik elvárásait? Elvárjuk, hogy időben szállítsanak, de mi nem fizetjük időben a számlákat? Kétoldalú dolog ez, csak akkor legyenek elvárásaid, ha Te is megtettél mindent maximálisan annak érdekében, hogy rendbe legyenek a dolgok.
A vásárlói élmény nem csak a klasszikus e-kereskedelemben létezik. Ahogy az előző bekezdésben írtuk, ez megvalósul a te esetedben akár a beszállítóval szemben is. Ha a saját hozzáállásodon tudsz változtatni, hidd el ők is másként fognak viszonyulni a dologhoz. Mindig először a saját céged körül rakj rendet, ha ott minden oké, akkor el lehet kezdeni tárgyalni a másik féllel az elvárásokról.
Érkezzen időben az időpontjára, ne mondja le azt? Legyen ápolt? Érkezzen időben a megbeszélésre? Fogadja meg a javaslataid? Vegye át az utánvétes rendelését? Még sorolhatnánk a végtelenségig a kérdéseket, de te is megteszed érte ezeket az apró dolgokat.
Ugyanúgy, mint a partnereid esetében, amennyiben próbálod munkádat maximálisan végezni és igyekszel mindig korrekt lenni, betartani a megbeszélteket, akkor lehetnek elvárásaid.
Amennyiben még nincs rendben a te folyamatod sem, úgy először itt is azon kell javítani.
Ne felejtsd el, hogy a vásárlói élmény nem csak a felhasználói felületből áll, ahogy látod ez sokkal összetettebb folyamat, mint gondoltad. Nem elég a weboldalad megrendelés gombjainak színét átalakítanod.
Ehhez tovább kell menned és megvizsgálnod a beszállító, együttműködő partnereid, a munkatársaid és a vásárlóid kapcsolatát. Ülj le nyugodtan, nézd át az üzleti terved, építsd bele ennek fejlesztését is.