Elakadtál a hirdetéseiddel? Jelentkezz az ingyenes Webmaister Marketing Tuninglaborba!
Ajánlatkérés
Az biztos, hogy az online marketing elengedhetetlen lesz, ha egy webshopod van, vagy a neten szeretnél bármit is eladni. Sokszor ez az egyik legnagyobb kiadás havonta, de semmiképp sem javasoljuk, hogy ezen a pontot spórolj a legtöbbet. Amennyiben részletesen érdekelnek a marketing költségkeretek, korábbi bejegyzésünkben elolvashatod.
Nézzük, hogy alapvetően milyen különbség van a két platfrom között. Természetesen az Ads hirdetésekkel a Google felületén fogunk majd találkozni, a Facebook hirdetésekkel pedig nem meglepő módon a Facebookon és az Instagramon találkozhatunk majd.
Szeretnénk leszögezni, hogy a két marketing csatornára ne úgy tekints, hogy választanod kell, hanem mindenképpen azt javasoljuk, hogy mindkettőt használd ki alaposan egymás mellett! A két platform között jelentős különbségek vannak, nézzük milyen lehetőségeid lesznek.
Az Ads segítségével azoknak az embereknek jelenítjük meg a hirdetést, akik valamilyen terméket aktívan keresnek, vagy egy problémára próbálnak megoldást találni.Emellett természetesen lehetőségünk van display és videós hirdetések futtatására is. Itt már az első mondat nem teljesen állja meg a helyét, mert ebben a két esetben már nem csak az aktív keresőknek hirdetünk, de nézzük, milyen kampányokat és mikor érdemes létrehoznod a sikeres Google Ads hirdetésekhez.
Ez csak abban az esetben releváns számodra, ha webshopod van. Viszont akkor elengedhetetlen, hiszen bevételed nagy részét rövid időn belül ez a kampány fogja termelni. Ha szeretnéd szétbontani, külön termékkörökre/márkákra, hogy jobban tudd optimalizálni őket, azt is megteheted. Ügyelj rá viszont, hogy úgy szegmentálj, hogy megfelelő mennyiségű termék és így adat maradjon minden kampányban, különben nem fog tudni megfelelően működni. A shopping kampányt időközben leváltotta az úgynevezett performance max kampánytípus 2022. nyarán, melyről többet megtudhatsz következő bejegyzésünkben!
Ha van offline boltod is, vagy szeretnél telefonhívásokat, esetleg teljesen kezdő vagy, akkor ez egy tökéletes megoldás lesz neked! Valamiért a háttérbe szorult, így nem igazán használják ki ennek a lehetőségeit. Ez egy jó hír számodra, hiszen így sokkal olcsóbban is tudod majd megszerezni a potenciális vásárlókat.
Kiváló lehetőség a márkaépítésre, ha indulsz, érdemes erre is egy kis hangsúlyt fektetni. Az viszont biztos, hogy ebből a kampányból meggazdagodni önmagában nem fogsz. Később, ha már van elég adatod, akkor úgynevezett DDR (Dinamikus Display Remarketing) kampánnyal elképesztően alacsony áron tudsz vevőket szerezni. Ennél a kampánynál közönségeknél meg tudod célozni a kosárelhagyókat, vagy termékmegtekintőket. Természetesen bármilyen egyedi célközönséget létre tudsz hozni és vissza tudod őket célozni külön személyre szabott üzenettel.
Alapvetően videós hirdetésekkel a display kampányhoz hasonlóan az elsődleges cél a márkaépítés, a nagyobb elérés, az elköteleződés növelésére. Ugyanakkor egy hűséges vásárlói csoportra célozva kész aranybánya lehet!
Emellett további kampánytípusok közül is választhatsz, ha specifikus igényeid vannak, például ha a mobil alkalmazásod szeretnéd, hogy letöltsék, esetleg a helyi üzletedben szeretnél nagyobb forgalmat, de egy átlagos webáruház tulajdonosak a fent említett kampánytípusok bőségesen elégnek bizonyulnak.
Tehát rengeteg lehetőséged van, hogy minél változatosabban tudj hirdetéseket létrehozni. Merj kísérletezni, és ne ess kétségbe, ha egy kampány nem termel bevételt 2 óra múlva. Minden kampánynak idő kell, hogy betanuljon, légy türelmes és ne feledd, nincs ingyen vacsora!
De ne aggódj, a Google segítségedre van, az automatikus javaslatokkal igyekeznek a lehető leggyorsabban eredményessé tenni hirdetéseidet, de vigyázz, légy óvatos, mielőtt mindent elfogadsz, könnyen megjárhatod, ha nem tudod miről is van szó pontosan!Ha bizonytalannak érzed magad a Google hirdetésekkel kapcsolatban, ne aggódj, ez is egy szakma, senki sem született úgy, hogy értette volna. Inkább megbíznál valakit a hirdetések kezelésével? Olvasd el miért érdemes hivatalos Google Partnerrel dolgoznod.
A Google Ads hirdetésekkel ellentétben itt nincs aktív keresés a potenciális vevőid részéről, tehát fontos szerepe lesz annak, hogy mennyire ismered a célközönséged, mennyire lehet őket bizonyos tulajdonságaik szerint szegmentálni és mennyire hatékony a hirdetésed.
Na de nézzük, talán nem árulunk el nagy titkot azzal, ha azt mondjuk a közösségi média jelenléteddel már a webshop indulása előtt is érdemes foglalkoznod. Ha nagyon ügyesen felkészülsz a nyitásra és megfelelően beharangozod előre a webshopod, akkor egészen biztosan nagy lesz az érdeklődés.
Facebookon is számos lehetőséged van különféle hirdetések létrehozásánál, nézzük mik azok, amiket mindenképp érdemes majd használnod az online marketing során. Minden kampánytípus esetén igaz az, hogy célozhatsz hideg és remarketing célközönséget lényegében bármilyen kampánnyal.
Ezzel a kampánnyal főként látogatókat, érdeklődőket tudsz hozni az oldaladra, sokszor azt mondják, hogy bevételt nem tudsz vele igazán hozni. Ezt azért ne hidd el, egy jól beállított forgalmi kampány is szép megtérüléseket tud hozni.
Ezzel a kampánytípussal nagyon szépen vissza tudod célozni azokat, akiket a forgalmi kampánnyal már egyszer behúztál az oldaladra, plusz azokat is célozhatod, akik jártak az oldaladon akár organikus forrásból, vagy Google Ads hirdetésekből, de nem végül még adtak le rendelést.
Az előző két kampánytípussal ellentétben, ez csak akkor érdekes számodra, ha webshopod van. Hiszen ezek a termékek bemutatására szolgál. Licitplafonos stratégiával nagyon alacsonyan tudod vele tartani az 1 vásárlásra jutó költséget, ha megfelelően kiválasztott célközönségnek hirdetsz.
Itt inkább a rövidebb videók működhetnek jól, de persze ez sem igaz mindenkire. Érdemes kipróbálnod, hiszen a videómegtekintések viszonylag olcsón gyűlnek. Ez azért fontos, mert tudsz egyéni célközönséget létrehozni azokra a személyekre, akik megnézték a videód és a fent említett konverziós, vagy katalógusos kampánnyal vásárlásra bírhatod őket.
Ha bejegyzést szeretnél kicsit megtolni plusz költségkerettel, vagy esetleg több oldalkedvelőt szeretnél, akkor mindenképp ezt használd.
Itt a kampányodnak az a célja, hogy minél több emberhez eljusson a hirdetésed, tehát mondhatni boldog, boldogtalan találkozni fog majd veled. Ha még új vagy a piacon, nem ismerik a márkád, nem találkoztak veled sokan, akkor nagyon szépen tud működni, de ne innen várd a nagy forgalmat!
Ennek a kampánytípusnak egy célja van, a hirdetésed minél többször jelenítse meg a célközönséged tagjainak, ezáltal tudatosítva bennük a márkád jelenlétét a piacon. Ha már eljutottál odáig, hogy a meglévő hirdetések fenntartják a webshopot, akkor ideje terjeszkedni, arra pedig a márkaismertség kampányt nagyszerű lehetőséget nyújt!
A fent leírtakon kívül természetesen még vannak más típusú kampányok is, amikkel szép eredményt lehet elérni, ráadásul számos apró tippet tartogatunk számodra, amivel sikeresebbek lehetnek Facebook kampányaid. A Google Ads kampányaihoz hasonlóan itt is elegendőek a felsoroltak egy átlagos webáruház üzemeltetéséhez. Ugye az sem egy utolsó szempont, hogy milyen licitálási stratégiát alkalmazol, hiszen ezen is rengeteg minden múlhat. Ha nem tiszta még, hogyan kellene sikeresen felépíteni a fiókokat, akkor mindenképp kérd online marketing szakértők segítségét.
Számos további közösségi média nyújtotta marketing csatorna létezik még a fent említett két óriáson kívül, de az biztos, hogy ők az online marketing zászlóshajói.
Kezdhetnénk a Pinterest remek kreatív, vagy a LinkedIn üzleti hirdetéseivel, a Twitter, vagy Viber kampányokkal, esetleg a legújabb őrülettel, a TikTok videós hirdetésekkel. Továbbá ott a Yahoo, a Bing és még sok más.
Ezek mind egy spcifikus közönséget tudnak megszólítani, míg a Facebook és a Google akkora általános potenciális vásárlóközönséget ad, hogy egy kezdő vállalkozásnak bőven elég. Természetesen előfordulhat, hogy neked az iparágadból adódóan pont ezek valamelyikére van inkább szükséged, de általánosságban elmondható, hogy ezeken ráérsz akkor gondolkodni, amikor már kezded kinőni a két óriás nyújtotta lehetőségeket.