Elakadtál a hirdetéseiddel? Jelentkezz az ingyenes Webmaister Marketing Tuninglaborba!
Ajánlatkérés
Óriási szeletet hasít az új platform a közösségi médiából. Egyre kevésbé megkerülhető, nézzünk hát néhány TikTok hirdetés tényt és tévhitet.
Valamikor ez az állítás még biztosan megállta a helyét, azonban mára már ez közel sem csak zenére tátogásról és ugrándozásról szól. Már Magyarországon is gyűlnek a sikersztorik, hogy mikre képes a TikTok. Szóval verd ki a fejedből azt a sztereotípiát, hogy itt csak és kizárólag a fiatalabb korosztályt lehet megszólítani értelmetlen őrültségekkel.
Egyre nagyobb arányban vannak jelen a 25+-os korosztályból és rohamosan bővül a vállalatok köre is a platformon. A TikTok hirdetés már elérhető a KKV szektor számára is és egyre több létjogosultsága van ennek a marketing csatornának is.
Ha próbáltad már, akkor biztosan Te is tapasztaltad, hogy egyszerűen nem tudod letenni. A legnagyobb különbség a Facebookkal, vagy Instagrammal szemben, hogy a TikTokon nem csak egy szűk réteg tartalmait nézed meg, hanem mindenki másét is.
Míg az előbbi felületeken sokszor csak az ismerőseink és követett személyek eseményeit érjük el, a TikTok arra motivál minket, hogy olyan emberek tartalmait is nézzük meg, akikkel lehet, hogy egyébként nem is találkoznánk. Kétségtelenül nagyon élvezhetőek a rövid videós tartalmak, sokkal inkább a telefon kijelzője elé ragasztja az embert, mintha csak képes tartalmakat néznénk.
Ha egy jól felépített stratégiával és érdekes tartalommal indulsz a felületen, akkor szinte garantált a siker.
Míg a Facebookon és az Instagramon már szinte csak hirdetéssel juttathatjuk el az üzenetünket a célközönségünkhöz, addig itt elképesztő gyorsan lehet elérni organikusan a célközönséget. Persze nem minden vállalkozás alkalmas rá, a legjobban személyes brand építésre lehet használni. Akár a személyes, akár a vállalati márka építése a cél, minden esetben jókora befektetett idővel kell kalkulálni. Csak akkor érdemes belekezdeni, ha ténylegesen van rá kapacitás.
Sajnos itt kezdődik a hátránya. Egy átlagos KKV gondolhatja, hogy nem engedheti meg magának, hogy ütős videókkal kápráztassa el közönségét rendszeresen, így egyelőre marad a jobb anyagi helyzetben lévő cégek és a tehetséges vállalkozók játszótere.Ezt felejtsd el! Számos lehetőséged van betörni az új piacra, csak egy kis találékonyságra lesz szükséged.
Szinte elképzelhetetlen, hogy az évekig önkényuralommal az első helyezett Google-t sikerült lenyomnia a TikToknak, pedig megtörtént!
2021-ben a CloudFlare összegzése szerint a TikTok volt a legtöbbször felkeresett oldal. Mondhatnánk, hogy a pandémia hozzájárult a sikerhez, de ha jobban megnézed, hogy amíg 2020-hoz képest a TikTok a 7. helyről lépett a dobogóra, a Netflix 2 helyezést rontott, így ez csak mellébeszélés.
Az igazi titok a másságban rejlik. Próbálnak a Facebookhoz hasonló platformot építeni, de jobban, másképp, amivel sokkal több felhasználót érhetnek el és következő 1-2 évben valószínűleg már olyan trendeket láthatunk, amit maga a Facebook fog másolni.
Na, itt aztán semmi nem fog működni, ami eddig működött. A TikTokon nem működnek az apró trükkök, amik sikeressé teszik a Google Ads kampányaid és a Facebook hirdetés tippek sem válnak be. Eleve nagy változást jelent, hogy a megszokott kreatív tartalmak helyett ide videós tartalmat kell gyártanod. De nem azokat a sablon mozgóképes kis összevágott, stock videós tartalmakat. Ide minőségi, szórakoztató vagy érdekes tartalom kell.
Ha esetleg nem tudod hogy kezdj hozzá, arra is van lehetőséged, hogy TikTok influenszereknek add ki a meló nagy részét, jó pár példát láthatunk erre is.
Ha letöltöd az alkalmazást és elkezded használni egész biztos, hogy közelebb leszel már a megoldáshoz és ahhoz, hogy a Te esetedben hogy lehet beépíteni a kommunikációba ezt a platformot. Az is lehet, hogy erre egyáltalán nem lesz szükséged, ez nem feltétlenül gond, nem kell mindenhol jelen lenned. Ha viszont releváns számodra a TikTok célközönsége, akkor minél előbb vágj egy szeletet a tortából, de ne feledd, nincs ingyen vacsora!
A TikTok hirdetés is ugyanúgy működik, mint bármi más az e-kereskedelemben, a stratégiaalkotás elkerülhetetlen! Tervezd meg, hogy mit szeretnél elérni, mikor és mit fogsz publikálni, próbáld meg tudatosan felépíteni a csatornád, ne pedig indokolatlan macskás videókkal rakd tele a céges profilod, azzal nem fogsz sikereket elérni.
Bárki, bármit mondott a TikTokról, vonatkoztass el tőle! Töltsd le az alkalmazást, próbáld ki bátran, kísérletezz, vágj bele!
Ha úgy gondolod érdekel ez a világ és látod benne a lehetőséget, akkor befizethetsz kurzusokra is. Már több kurzus elérhető magyar nyelven is, szóval ebben sem kell kompromisszumot kötnöd. Ha még nem vagy benne biztos, találhatsz olyan "TikTok gurukat", akiknek a profilját követve sok hasznos infóhoz juthatsz, teljesen ingyen.
Amennyiben nem érzed indokoltnak a TikTok jelenléted, töröld az alkalmazást mielőtt még beszippantana és a céged építése helyett ott töltenéd az értékes idődet.