Elakadtál a hirdetéseiddel? Jelentkezz az ingyenes Webmaister Marketing Tuninglaborba!
Ajánlatkérés
Ha még sosem tetted fel ezt a kérdést magadnak, vagy már számtalanszor feltetted, de mégsem lépted meg, akkor mindenképp olvasd el ezt a cikket! Nézzük néhány egyszerű lépésben, hogy a webáruház indítás ideje valóban eljött-e számodra.
Van egy bejáratott jól működő offline bizniszed, amit eddig eszed ágában sem volt online térbe vinned. Pedig Neked hatalmas előnyöd van azokhoz képest, akik szinte vakon egyből a "mély vízben" online kezdenek neki. Gondolj csak bele, pontosan ismered a szezonalitást, a vásárlóid, a vásárlók szokásait, a kosárértéket, a terméket, a piacot. Minden adott, hogy sikeres légy online is, miért hagynád ezt ki?!
Ez egy teljesen más piac lesz, teljesen máshogy fog működni és tény, hogy a webáruház indítás árnyoldalakkal is jár, viszont a fizikai boltod tökéletes alap, hogy bátran belevághass. Hidd el, be fog érni és ha jó vagy, fejlődsz ezen a területen is, akár rövid időn belül nem csak kiegészítő ága lesz az üzletednek az online piac.
Csak azért csinálod, hogy legyen. Így az is szenvedni fog, aki egyébként tolná a szekeret, de igazából nincs partnere ebben, illetve Te sem leszel megelégedve a számokkal.
Igenis kelleni fog rá egy ember, aki maximálisan felel az online érkező érdeklődők, kommentek, rendelések után. Nem lehet az a takarító, aki majd munka közben szünetekben oda ül és kattintgat párat. Vagyis persze mindent lehet, csak nem ajánlott.
Az offline bukás után, ha azt gondolod a webáruház indítás gyorsan megtérülés, akkor ne ebben keresd a kiutat, leginkább el sem indulj! Inkább kérj szakmai segítséget vállalatirányítás terén, de ne kezdj bele az ismeretlenbe annak reményében, hogy 3 hónap után nyereséges lesz. Így nem lesz meg hozzá a kitartásod, és itt sem lesznek reálisan nézve egyik napról a másikra eredmények, amik megváltanák számodra a világot.
Ez a legfontosabb, mindenekelőtt stratégiaalkotással kezdj, de ne a multikat vedd alapul! Legyen terved, határozz meg célokat és vázold fel, hogyan fogod ezt elérni, milyen erőforrásokra van szükség és mit fogsz megtenni annak érdekében, hogy sikerüljön. Ha ezzel a lépéssel kezded, már versenyelőnnyel indulsz a legtöbb konkurenseddel szemben!
Valamennyire nem árt értened a dolgokhoz. Nem azt mondom, hogy fejleszd le a saját oldalad, vegyél marketinges leckéket és csinálj mindent egyedül. De vezetőként nem engedheted meg magadnak, hogy annyira se érts a dologhoz, hogy ne tudjanak átverni. Hiszen ha már itt elbukik az elején a dolog, biztos egy időre elveszi mindentől a kedved.
Nem baj, ha nem tudod pontosan hogy nézzen ki az oldalad, ebben segíteni fognak. De azért az, hogyan kategorizálod a termékeket, mik kerüljenek ki a shopba és mi ne kerüljön ki, mindenképp a te feladatod lesz. Tehát először is gondold át mik azok a termékek, vagy szolgáltatások, amikkel online is megjelennél.
A webáruház indítás nagy kaland, ami sok időt igénybe fog majd venni. Hidd el, a versenytársaid sem egy pillanat alatt nőtték ki magukat. Ne támasz magad elé lehetetlen kihívásokat, mert elvehetik a kedved. Természetesen lehet célod, hogy lenyomod az iparágad éllovasát, de legyenek kisebb, elérhetőbb céljaid, melyek megalapozzák sikered.
Sokszor belefutunk olyan esetekbe, amikor egyszerűen nem tudunk hatni az ügyfélre, pedig mindkettőnk érdeke egyezik. Ilyenkor sajnos nagyon nehéz nekünk is elfogadni, hogy más irányba kell mennünk, mint amibe szakmailag indokolt lenne, melynek akár vásárlóvesztés is lehet a következménye. Ha észérvekkel és konkrét számokkal próbálnak hatni rád, érdemes elfogadni, mert nagy valószínűséggel a partnerednek is az az érdeke, hogy sikeres legyél!
Már korábbi blogcikkeinkben volt is erről szó, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, annyira fontos. Nem kell mindenben kitűnnöd! Elég, ha egy olyan versenyelőnyöd van, ami miatt téged választanak. Elég, ha egy bizonyos termékkörben vagy a legjobb, nem kell mindenáron piactérré alakítanod webáruházad, sem a fizikai üzleted!
Persze itt is fontos, hogy milyen számoknak, a legfontosabb a költség és bevétel. Ez a két szám fogja számodra azt megmutatni, hogy mennyire éri meg ezt csinálni. A számok mutatják meg azt is, hogy sikerült-e jó marketing szakembert megbíznod. Amennyiben azt látod, hogy nem halad előrébb a dolog, gondolkozz el a váltáson.
Viszont ne ess azonnal kétségbe, senki sem tudja megváltani a világot néhány nap alatt. Ráadásul könnyen lehet, hogy a webshop indítása során szarvas hibákat követtetek el, amik önmagukban meggátolják a sikeres marketinget.
Ha úgy gondolod, hogy kellően elszánt vagy és mindent megtennél azért, hogy sikeres tudj lenni online is, akkor kérj ingyenes konzultációt! Mi a komplett webáruház üzemeltetésben megpróbálunk majd segíteni, hogy a lehető legrövidebb idő alatt meg tudd valósítani a kitűzött célokat! Ugyanakkor azt ne feledd, hogy nincs ingyen vacsora! Időt, pénzt és energiát kell szánnod a sikerre! De mikor is lehetne jobb alkalom belevágni valami újba, mint Újévkor?