Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Google Analytics 4, mint kötelezettség

Google Analytics 4, mint kötelezettség

Eljött az idő, a Google Analytics 4 most már kötelező, ha nem akarsz lemaradni. Kezdd el az adatgyűjtést még ma, ugyanis 2023. július 1-től megszűnik a korábban használt Universal Analytics. Ha most átállsz, már lesz 1 évnyi adatod, amit összehasonlíthatsz.

Máj 07
2022
09:00
Ádám
Ádám
2022.05.07 09:00
Marketing
Google
Szűrés törlése
Máj 07
2022
09:00

Google Analytics

Miért váltsak GA 4-re, ha kompromisszumokat kell kötni?

Szó sincs váltásról, egész egyszerűen kösd be a Universal Analytics mellé a GA4 fiókot is, hogy a későbbi átálláskor már 1 évre visszamenőleg elérhető adataid legyenek.

A jelenlegi rendelkezésre álló információk szerint 2023. július 1. az a dátum, amikor már kötelező lesz mindenkinek az átállás.

Innentől kezdve előreláthatóan még fél évig lesznek elérhetőek a Universal Analytics adatai, utána teljesen megszűnik. Bár erről még nehéz konkrétumokat mondani, hiszen majd meglátjuk, mire oda jutunk, hogy konkrétan mit tervez a keresőóriás.

Kezdj el ismerkedni az új felülettel

Hidd el, nem olyan szörnyű, és bár sok mindentől el kell köszönnünk, alapjaiban véve egy elég egyszerűen használható kis felületet kapunk. Sőt, mi több, sokkal kevesebb menüpontunk, sokkal kevesebb előre elkészített riportunk van, így gyorsabban át is tudod majd látni.

A hiányzó információkat pedig reméljük 1 év alatt még vissza fogjuk kapni, de addig is érdemes megbarátkozni a felülettel, hiszen az átállást nem tudjuk megúszni. Ha érdekel részletesen a Google Analytics 4 és a Universal Google Analytics közötti különbség, olvasd el korábbi cikkünket a témában.

Kik az igazi nyertesei a Google Analytics 4 fiókoknak?

Természetesen azok a vállalkozások, akik szerették volna eddig is egy fiókban látni a különböző platformjaikról érkező forgalmakat. Jellemzően ők nem a legkisebb vállalkozások, az egyik legegyszerűbb példa talán az alkalmazás és a webáruház együttes mérésének lehetősége.

Ez a legtöbb kisvállalkozást nem érinti ugyan, de a jövőben nekik is hasznos lehet. Amit viszont a kisvállalkozások is ki fognak tudni használni, az a mérési módszer különbözősége és ezáltal az adatok pontosabb mérésének lehetősége.

GA4 igazi nyertesei

Miért van szükség a váltásra?

Elég sok tényező indokolja a váltásnak a szükségességét, de talán a legjelentősebb indok, hogy egyszerűen "elhaladt felette a kor". 2012 óta van velünk a Universal Analytics és nagyon nehéz mindenkinek hozzászoknia a változáshoz, tulajdonképpen még nekünk, szakmabelieknek sem könnyű a váltás.

A Universal Analytics már nem volt képes kiszolgálni azokat az igényeket, amikre szükség lett volna. Továbbá nem volt már alkalmas az új adatvédelmi szabályokkal sem felvenni a lépést, ezért volt szükséges nyugdíjazni. Korábban is volt már az Analytics-et érintő változás, de ennyire drasztikusra még nem volt példa.

Beállítottad a GA4 fiókot, de nem tudod merre indulj?

Segítünk kicsit eligazodni és megtalálni a legalapvetőbb funkciókat.

1. Forgalom mérése

Talán a bevételi adatok ismerete a legfontosabb számodra. Ehhez kattints bal oldalon a jelentések fülre, azon belül az Ügyfélszerzés, majd a Forgalomszerzés menüpontban éred el a forgalomra vonatkozó adatokat. Itt csatorna szerinti bontásban látod alapértelmezett beállítással a forgalmad, de természetesen ezen van lehetőséged módosítani.

Forgalom mérése

2. Technikai beállítás, ami felett jó, ha nem siklasz el

A GA4 esemény alapú mérést alkalmaz, ami azt jelenti, hogy rengeteg esemény alapból megtalálható, csak engedélyezned szükséges azokat. Menj a beállításokhoz, majd válaszd az Adatstreamek lehetőséget (itt tudod a követőkódot is kinyerni). Engedélyezd az úgynevezett "Továbbfejlesztett mérés" lehetőséget.

Technikai beállítás

3. Adatmegőrzés idejének módosítása

A Google Analytics 4 fiók alapbeállításként csupán 2 hónapig tárolja az adatokat. Ha erre nem figyelsz oda a beállításkor, és csak 2 hónap után kapsz észbe, akkor már késő lesz. Minden esetben érdemes a maximális 14 hónapos adatmegőrzést kihasználni. (Nem, sajnos itt nem lesz örök adatmegőrzésünk – legalábbis a jelenlegi információk alapján.)

Szintén a beállításokból indulunk ki, majd válaszd az Adatbeállítások és azon belül az Adatmegőrzés lehetőségét. A lenyíló kis listából válaszd ki a 14 hónapot, majd ne felejts el rámenteni sem a beállításra.

Adatmegőrzés

Végül pedig, ha még csak most állsz a webáruház indítása előtt, akkor mindenképpen a GA4 rendszerét üzemeld be az UA helyett vagy mellett, hiszen rövidesen már csak az lesz elérhető, így visszamenőleg sokkal kevesebb adatod lenne, ha csak az utolsó pillanatban váltanál.

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.