Elakadtál a hirdetéseiddel? Jelentkezz az ingyenes Webmaister Marketing Tuninglaborba!
Ajánlatkérés
Számíthatunk kihívásokra és újdonságokra is a következő évben. Nézzük, hogy milyen marketing trendek várhatóak majd 2023-ban.
Minden évben kiemelten fontos figyelmet kapnak az ügyfelek, nem lesz ez másképp 2023-ban sem. Azonban az kezd megváltozni, hogy mit is gondolunk marketingnek: már nem arról szól, hogy meggyőzzünk embereket arról, hogy vásároljanak, hanem a prioritás eltolódott a fantasztikus vásárlói élmény biztosítása felé. Ha gondoskodsz a pozitív kiszolgálásról, akkor a marketing szinte elvégzi maga a dolgát – persze egy kis segítség, támogatás sosem árt!
A vásárlók nem csak türelmetlenek a rohanó világunkban,de szinte ezüst tálcán várják el a kiszemelt termékeket. Na jó, azért nem szó szerint, de azt igenis elvárják, hogy gördülékeny legyen a vásárlói folyamat az első találkozástól kezdve a rendelés után felmerülő problémák megoldásáig.
Hatékonyság, kényelem, hozzáértő és barátságos ügyfélszolgálat, valamint egyszerű fizetési módok – ezek azok, amiket a leginkább értékelnek a vásárlás folyamán. A hagyományosan a marketing területének tekintett szempontokat is megemlítik: a naprakész technológia, a személyre szabottság, a felhasználóbarát mobil élmény, a márkaimázs és a dizájn együttesen adja az általános vásárlói élményt.
Kiépíteni egy közösséget, kapcsolatot ápolni a vásárlóiddal minden elköltött pénzt megér! Tehát mindenképp érdemes figyelmet fordítanod a vásárlói élményre – a marketingstratégia minden részében.
Így biztosíthatsz különleges és rendhagyó élményt számukra, amellyel megtarthatod a régi vevőket és újakat is szerezhetsz.
Az adatbázis fontosabb lett a vállalkozások számára, mint valaha, azonban az adatgyűjtés mikéntje megváltozott a hatályba lépő adatvédelmi törvények miatt.
A digitális marketingben 2023-ban nagy teret kap majd a vállalkozások proaktivitása, már ami az információgyűjtést illeti.
Például az űrlapkészítés segíthet olyan információkat megtudni az ügyfelektől, amelyek hatással lehetnek a következő termék vagy szolgáltatás bevezetésére.
A jövő évi marketing trendek között számíthatunk a földrajzi helymeghatározás térhódítására. A lokális marketing nem új keletű dolog, még a legnagyobb globális márkák is felismerték a helyi marketingkommunikáció fontosságát, ráadásul a keresőoptimalizálásban is fontos szerepe lesz a jövőben.
A Google és más keresőmotorok pedig nagyon jók abban, hogy kiszolgálják a vállalkozásokat az adott területen, ahol a mobilhasználó éppen tartózkodik, és kávézót, gyógyszertárat vagy fodrászt keres. Egyes kutatások azt állítják, hogy a helyalapú marketing akár 20-szor hatékonyabb lehet a megszokott hirdetésekhez képest! Ezzel a marketing költségek is csökkenthetőek, ami még izgalmasabbá teszi ezt a hirdetési formát!
A videók továbbra is népszerűek lesznek 2023-ban is, sőt még népszerűbbek, mint valaha. Ha vállalkozóként releváns szeretnél maradni, akkor ilyen tartalmakat is készítened kell célközönséged számára és a videós marketing trendek elengedhetetlen részét kell, hogy képezzék a 2023-as évednek.
Ha eddig nem voltál aktív olyan felületeken, ahol ezek a videók pörögnek, mint a TikTok vagy az Instagram Reels, esetleg a YouTube Shorts, akkor már most elkezdhetsz kutatni, tanulni!
Keresd fel konkurenciádat, nézd meg, ők milyen videókat készítenek és ezekből te is sok mindent elleshetsz, esetleg új ötletek is eszedbe juthatnak, amelyekkel más lehetsz, mint ők.
Kísérletezz az applikációkkal, miként a legkényelmesebb felvenni a videókat, megvágni, szerkeszteni őket.
Elcsépeltnek tűnhet, de az email marketing továbbra is népszerű, és ez 2023-ba lépve is folytatódni fog, annak ellenére, hogy minden évben halálra ítélik.
Szinte mindenki rendelkezik e-mail fiókkal, így a vállalkozások nagy százalékban kapcsolatba tudnak lépni a vásárlókkal. Az már más téma, hogy milyen nehéz kitűnni a virtuális postaládába érkező sok-sok levél közül.
A vásárlók mindent akarnak, és a lehető leggyorsabban szeretnének ahhoz hozzájutni. A valós idejű üzenetváltások kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy gyorsan és közvetlenül kommunikálhass a vásárlókkal.
Ahogy fejlődnek ezek a platformok, úgy használhatóak adatgyűjtésre is, amelyek segítségével még alaposabban megismerheted a célközönséged szükségleteit, problémáit, szokásait.
Nem meglepő, hogy a véleményvezérek 2023-ban is nagy figyelmet kapnak. Korábban csak néhány márka dolgozott velük együtt, ma pedig már rengetegen alakítottak ki együttműködéseket velük, egészen a legapróbb webáruházakig és szolgáltatókig.
Azonban érdemes alaposan átgondolni, hogy milyen influecerre dolgozol együtt, hiszen ha olyan valakire esik a választásod, akinek a célközönsége passzol a tiédhez, akkor nagyon hatékony lehet a kampány, de ha teljesen irreleváns véleményvezért választasz, akkor megvan rá az esély, hogy leginkább olyan felhasználóhoz jut el a terméked, szolgáltatásod, akiket nem is érdekel – és ezt mindenképp érdemes elkerülni.
Akár kisebb vagy nagyobb cégről legyen szó, a kiszervezéssel több idő és energia szabadul fel házon belül, amivel tovább fejlesztheted vállalkozásod más területeit. Egyik cég sem szeretné, hogy lemaradjanak olyan lehetőségekről, amelyekre nincs elegendő kapacitásuk vagy éppen nincs róla tudásuk.
Ha segítségre van szükséged a marketingben, miért is ne bíznád rá a kampányaidat vagy akár még a tartalomgyártást is egy profi csapatra?
A marketing szakemberek szakmai ismereteikkel hozzájárulnak a céljaid elérésében, és arra törekednek minden nap, hogy növekedjen a bevételed.
A fentiek közül persze nem szükséges mindet kipróbálni, pláne nem egyszerre, azonban néhányat érdemes megfontolni, és tesztelni az új évben, hogy tovább növekedhessen vállalkozásod!