Elakadtál a hirdetéseiddel? Jelentkezz az ingyenes Webmaister Marketing Tuninglaborba!
Ajánlatkérés
A Performance Max béta verziójának megjelenése az egyik talán legjelentősebb újdonság az Ads-ben. Korábban már mutattunk néhány Google Ads trükköt és bemutattuk a Google Ads kulcsszókutatást lépésről-lépésre. Most nézzük mik az első benyomások az Ads legújabb nagyágyújával. Olvasd el, hogy mik a Performance Max kampány tapasztalataink több, mint fél évvel később.
Természetesen nem, hiszen már megtanultuk, nincs ingyen vacsora! Bár ez elsőre talán úgy tűnhet, hogy tényleg egy aranybánya. Egyetlen egy nagy hátránya talán, hogy legalább két hét kell ahhoz, hogy a kampány stabilan felálljon.
Ebben a kezdeti időszakban pedig nagyon változó eredményeket hozhat. Az első napokban sok esetben soha nem látott eredményeket tud produkálni, majd régóta nem látott mélypontokat is képes hozni. Összességében viszont az a tapasztalat, hogy jobb eredményekre lesz képes hosszú távon, mint az Intelligens Shopping.
Más néven teljesítménymaximalizáló kampány, ami egy elég komplex dolog. Igazából könnyen azt hiheti az ember, hogy ezzel az egy kampánytípussal képes kiváltani mindenféle kampányt, ugyanis a Google elég erőteljesen ezt sugallja.
Arról is megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e lebontani több kisebb kampányra. Ha van hozzá megfelelő mennyiségű termék minden kampányra, akkor ez a megoldás is működőképes lehet, de kis termékszámnál érdemes csak egy kampányt futtatni.
Mit is foglal magába? Képes keresési kampányokat megjeleníteni, shopping hirdetéseket, display hirdetéseket, discovery hirdetéseket és videós hirdetéseket is. Tehát tényleg egy átfogó, mindenre is kiterjedő kampánytípus.
Itt már tényleg nem éri meg napi 1-2.000 Ft-tal futtatni a kampányt, mert nem fog tudni jó eredményeket hozni.
Legnagyobb rizikó benne, hogy itt nincs lehetőség tesztelésre és arra, hogy hagyjuk a kampányt szépen felfutni. Amint a Performance Max már eléri a napi 1.000 Ft-os költést, a shopping kampány szinte teljesen leáll, akkor is, ha az akár 20-szor nagyobb költséggel megy. Ez átmenetileg egyébként okozhat is visszaesés, de mivel nagyjából fél éven belül kötelező lesz az átállás, jobb előbb átesni rajta.
Igényli ugyan a nagy keretet, de az elején ezt a tapasztalatok szerint nem költi el a kampány. Persze nem kell sokat várni, hogy akár az egész keretet felhasználja, de az első napokban nem fogja elkölteni az szinte egészen biztos.
A rendszer a feltöltött leírásokból és képekből kreál egyébként egy videót, ami alá még zenét is tesz. Ez viszont közel sem mondható professzionálisnak, sőt leginkább reménykedjünk, hogy ezt nem jeleníti meg senkinek. Sajnos elhagyni nem lehet, tehát tényleg rá kell szánni az időt és pénzt, elengedhetetlen legalább egy 10 másodperces kis videót csinálni, ami valóban minőségi.
Sokakat zavarhat, de egyelőre tényleg nem igazán lehet optimalizálni ezt a kampánytípust. Sok infót nem látunk róla, pl. hogy a költségkeretünk milyen arányban kerül felosztásra a különböző hirdetéstípusok között.
Ezzel igazából együtt kell élni, addig amíg az eredmények jók, addig nem is olyan lényeges mindenről is tudnunk. A későbbiekben pedig majd meglátjuk, hogy fog alakulni a kampány sorsa. Ugyanakkor, ha egyes termékcsoportoknál maradnál a shopping kampányoknál, akkor érdemes kizárni ezeket a termékeket a Performance Max feedből és normális shopping kampányokat indítani, amit aztán teljesen testreszabhatsz, ráadásul a kötelező átállás után is megmaradnak.
Azoknál a webshopoknál, ahol nincs megfelelő mennyiségű fiókelőzmény, nincs annyi bemért konverzió, ott az a tapasztalat, hogy jobb eredményeket tud hozni az intelligens shopping. De vedd figyelembe, hogy 2022 tavaszán, legkésőbb nyarán kötelező lesz az átállás az intellinges shopping kampányokról és onnantól már csak ez a kampánytípus, vagy a fent említett normál shopping maradhat.