Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Performance Max kampánytípus lenne a Google Ads új aduásza?

Performance Max kampánytípus lenne a Google Ads új aduásza?

A Performance Max béta verziójának megjelenése az egyik talán legjelentősebb újdonság az Ads-ben. Korábban már mutattunk néhány Google Ads trükköt és bemutattuk a Google Ads kulcsszókutatást lépésről-lépésre. Most nézzük mik az első benyomások az Ads legújabb nagyágyújával. Olvasd el, hogy mik a Performance Max kampány tapasztalataink több, mint fél évvel később.

Szept 11
2021
09:00
Ádám
Ádám
2021.09.11 09:00
Marketing
Google
Szűrés törlése
Szept 11
2021
09:00

Performance Max teljesítmény mindenek felett

Valóban aduászról beszélünk?

Természetesen nem, hiszen már megtanultuk, nincs ingyen vacsora! Bár ez elsőre talán úgy tűnhet, hogy tényleg egy aranybánya. Egyetlen egy nagy hátránya talán, hogy legalább két hét kell ahhoz, hogy a kampány stabilan felálljon.

Ebben a kezdeti időszakban pedig nagyon változó eredményeket hozhat. Az első napokban sok esetben soha nem látott eredményeket tud produkálni, majd régóta nem látott mélypontokat is képes hozni. Összességében viszont az a tapasztalat, hogy jobb eredményekre lesz képes hosszú távon, mint az Intelligens Shopping.

Mi valójában a Performance Max?

Más néven teljesítménymaximalizáló kampány, ami egy elég komplex dolog. Igazából könnyen azt hiheti az ember, hogy ezzel az egy kampánytípussal képes kiváltani mindenféle kampányt, ugyanis a Google elég erőteljesen ezt sugallja.

Arról is megoszlanak a vélemények, hogy érdemes-e lebontani több kisebb kampányra. Ha van hozzá megfelelő mennyiségű termék minden kampányra, akkor ez a megoldás is működőképes lehet, de kis termékszámnál érdemes csak egy kampányt futtatni.

Mit is foglal magába? Képes keresési kampányokat megjeleníteni, shopping hirdetéseket, display hirdetéseket, discovery hirdetéseket és videós hirdetéseket is. Tehát tényleg egy átfogó, mindenre is kiterjedő kampánytípus.

Google Ads kampánytípusok

Mik az eddigi tapasztalatok a Performance Max kampányokkal?

1. Nagy kerettel érdemes csak elindítani

Itt már tényleg nem éri meg napi 1-2.000 Ft-tal futtatni a kampányt, mert nem fog tudni jó eredményeket hozni.

2. Teljesen elnyomja a shoppingot

Legnagyobb rizikó benne, hogy itt nincs lehetőség tesztelésre és arra, hogy hagyjuk a kampányt szépen felfutni. Amint a Performance Max már eléri a napi 1.000 Ft-os költést, a shopping kampány szinte teljesen leáll, akkor is, ha az akár 20-szor nagyobb költséggel megy. Ez átmenetileg egyébként okozhat is visszaesés, de mivel nagyjából fél éven belül kötelező lesz az átállás, jobb előbb átesni rajta.

3. Kell felfutási idő neki

Igényli ugyan a nagy keretet, de az elején ezt a tapasztalatok szerint nem költi el a kampány. Persze nem kell sokat várni, hogy akár az egész keretet felhasználja, de az első napokban nem fogja elkölteni az szinte egészen biztos.

4. Érdemes videót létrehozni

A rendszer a feltöltött leírásokból és képekből kreál egyébként egy videót, ami alá még zenét is tesz. Ez viszont közel sem mondható professzionálisnak, sőt leginkább reménykedjünk, hogy ezt nem jeleníti meg senkinek. Sajnos elhagyni nem lehet, tehát tényleg rá kell szánni az időt és pénzt, elengedhetetlen legalább egy 10 másodperces kis videót csinálni, ami valóban minőségi.

5. Nem igen lehet optimalizálni

Sokakat zavarhat, de egyelőre tényleg nem igazán lehet optimalizálni ezt a kampánytípust. Sok infót nem látunk róla, pl. hogy a költségkeretünk milyen arányban kerül felosztásra a különböző hirdetéstípusok között.

Ezzel igazából együtt kell élni, addig amíg az eredmények jók, addig nem is olyan lényeges mindenről is tudnunk. A későbbiekben pedig majd meglátjuk, hogy fog alakulni a kampány sorsa. Ugyanakkor, ha egyes termékcsoportoknál maradnál a shopping kampányoknál, akkor érdemes kizárni ezeket a termékeket a Performance Max feedből és normális shopping kampányokat indítani, amit aztán teljesen testreszabhatsz, ráadásul a kötelező átállás után is megmaradnak.

6. Kisebb fiókoknál jobb lehet az Intelligens Shopping

Azoknál a webshopoknál, ahol nincs megfelelő mennyiségű fiókelőzmény, nincs annyi bemért konverzió, ott az a tapasztalat, hogy jobb eredményeket tud hozni az intelligens shopping. De vedd figyelembe, hogy 2022 tavaszán, legkésőbb nyarán kötelező lesz az átállás az intellinges shopping kampányokról és onnantól már csak ez a kampánytípus, vagy a fent említett normál shopping maradhat.

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.