Webmaister.hu

Ajánlatkérés

Webmaister.hu
  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog

Ajánlatkérés

  1. Blog
  1. Blog
Vissza
A Facebook leállás tanulsága

A Facebook leállás tanulsága

A Facebook leállás következtében kis túlzással megállt az élet. Hirtelen te sem tudtad mi lesz a hirdetéseiddel? Nem vagy egyedül!

Okt 09
2021
09:00
Ádám
Ádám
2021.10.09 09:00
Marketing
Facebook
Stratégia
Szűrés törlése
Okt 09
2021
09:00

Facebook leállás hiba

Leállt a Facebook

Avagy, hogyan veszíthet egy nagy techóriás 6 óra alatt 7 milliárd dollárt a részvényeiből. Hétfőn volt ugyanis a Facebook történetének egyik legnagyobb leállása, utoljára 2008-ban volt hasonló.

Hétfőn este 6 óra körül a Facebook és minden hozzá köthető szolgáltatás elérhetetlenné vált, így az Instagram, Messenger és a WhatsApp is. Némi pánikhangulat tört ki, és hirtelen senki nem tudta, hogy mihez is kezdhet.

A Google keresésekben is megnőtt a "facebook leállás", "facebook hiba" és a hasonló keresések száma. A szolgáltatások egyébként kicsivel éjfél előtt már vissza is tértek a régi kerékvágásba, így reggelre mindenki megnyugodhatott.

A baj nem jár egyedül

Nem elég a hétfői Facebook leállás, még előtte vasárnap az egyik volt dolgozója olyan dokumentumokat hozott napvilágra, amiket a cég biztosan nem tett volna közkincsé.

A több tízezer oldalnyi titkos dokumentum elviekben azt bizonyítja, hogy a techóriás tisztában van azzal, hogy a fiatalok számára milyen károkat okoznak a platformjaik. (Egyébként, ha érdekel a téma, akkor a Netflix egyik saját gyártású filmje, a The Social Dilemma is részben ezt a kérdést feszegeti.) Ezzel a vasárnapi hírrel sokan szerintem nem találkoztak volna, ha a hétfői leállás nem történik meg, de így persze ez is nagyobb hangsúlyt kapott.

Facebook leállás, és ami mögötte van

Tényleg káros a közösségi média?

A napokban megnövekedett a gyermekvédők és a közösségi média ellenesek száma. A dolog pikantériája talán az, hogy sokszor ennek mégis a Facebookon adtak hangot…

Az okostelefonok elterjedésével igazából nagyon kicsi választ el attól minket, hogy függővé váljunk. Ha valaki alkohol-, vagy drogfüggő, ott nincs kérdés, de a telefon esetében nagyon pengeélen táncolunk. A mindennapjaink része a telefon, folyamatosan velünk van, még a WC-re is visszük magunkkal, egy percre se hagynánk el. Így aztán elég gyorsan függői leszünk, pedig észre sem vettük.

A fő probléma ugyanakkor nem a hirdetőkkel, vagy a hirdetésekkel van, hanem az átlag felhasználókkal, a filterezett tartalmakkal és a nem létező profilokkal.

A legérintettebb korosztály egyértelműen a fiataloké, akik nem tudják még felmérni a dolgok súlyát, így akár depresszióhoz is vezethet náluk a közösségi média miatti belső frusztrációjuk.

Ezzel a témával már nagyon sok nemzetközi és hazai kutatás is foglalkozott. A másik érintett korosztály pedig az idősek, akik bár koruknál fogva azt gondolhatnánk tudják mit csinálnak, de ez közel sem igaz. Ők idős korukra csöppentek bele az internetes világba, így nem tudják felmérni milyen veszélyek leselkednek rájuk.

Facebook hatása a fiatalabb korosztályra

Ha valami ingyen van, akkor bizony te magad vagy a termék!

Ilyen ez a Facebook esetében is, nem azért használhatjuk ingyen, mert egy nonprofit szervezet szeretné támogatni a virtuális szórakozásunkat és kapcsolatainkat, hanem mert mi magunk vagyunk a termékek. A hirdetők fizetnek majd utánunk is!

A mesterséges intelligencia tényleg mindent tud rólunk. Azt, hogy mikor kelünk-fekszünk, mi az érdeklődési körünk, boldogok vagyunk vagy szomorúak. A Facebooknak egyetlen egy nagyon fontos célja van, hogy minél többen használják aktívan a platformjukat. Megfigyelted, hogy ezekhez milyen változtatásokat vezettek be?

  • Like gomb: Nem is gondolnánk, de hatalmas ötlet! Egy pozitív visszacsatolás mindig jó. Valljuk be, nincs az az ember, aki ne nézné meg kik reagáltak a kiposztolt tartalmukra.
  • Reakciók: Hogyan lehetne még többet megtudni az emberek érzéseiről? Hozzunk létre további gombokat! Dühös, szomorú, szerelmes és ez még csak a kezdet!
  • Megjelölés: Ó igen, egyből nyúlsz is a telefonod után, hogy megnézd milyen képet tettek fel rólad.
  • Megosztás: Az ember társas lény, ezt tudják a Szilícium-völgyben is. Ezért az egyik legnagyobb ötletük a megosztási funkció volt. Ki ne szeretné értesíteni ismerőseit, hogy milyen koncert lesz a közelükben?

Hirdetések útvesztője

Azért azt már látod, hogy rengeteg mindent tud rólad a Facebook. Pontosan tudja, hogy milyen tartalmat jelenítsen meg neked. Ezáltal azt is le tudja képezni, hogy milyen hirdetésekre reagálnál a legnagyobb valószínűséggel. Sőt, azt is, mikor van a legnagyobb valószínűsége annak, hogy vásárolj.

Én személy szerint imádom a hirdetéseket, nyilván lehet szakmai ártalom is, de rengeteget tanulhatunk belőlük, ráadásul nem csak szakmailag, de emberileg is. Bár pontosan tudom, hogy ez is egyfajta manipuláció, azért mindenkivel megesik, hogy kapva-kapunk az alkalmon és bedőlünk neki.

Ugyanakkor a hirdetések által találhatsz rá olyan szuper termékekre és szolgáltatásokra, amelyek megkönnyítik az életed, esetleg segítenek egy teljes életmódváltásban.

De a kép nem ilyen egyszerű, nincs fekete és fehér, a hirdetések nem jók, vagy nem rosszak, a hirdetések velünk vannak a maguk előnyeivel és hátrányaival együtt. Ezért mindenkinek javasoljuk, hogy hozza ki belőle a lehető legtöbbet, akármelyik oldalról is nézzük.

A Facebook megkerülhetetlen?

Akár tetszik a Facebook értékrendje, akár nem, hirdetőként együtt kell élned vele. De mi van akkor, ha ez a leállás 1 hétig tart, vagy 1 hónapig? Belegondoltál már, hogy a Facebook akár már holnap meg is szűnhet?

Igen, ez mindig benne van a pakliban. Nem szolgáltathatod ki magad így egy cégnek. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy ne csak egyetlen platformon hirdess, ne egytől függjön a sikered! Mindig több lábon állj, használj ki minden marketing csatornát.

Itt az ideje belevetned magad a videózás világába és indítsd el TikTok hirdetéseid! Ne várj a tökéletesre, senki sem úgy kezdte, hogy profi volt a videózásban, idővel belejössz és a legfontosabb a tartalom, amit adsz, nem pedig a külcsín.

Te is rákerestél a Google-ben a Facebook leállásra? Más is ugyanezt teszi a termékeiddel! Ha nem vagy jelen a keresési hirdetések piacán, elveszíted vásárlóid jelentős részét. Kezdd el még ma és alkalmazd trükkjeinket a sikeres Google Ads kampányokhoz!

Minden fent felsorolt platform bizonytalan, sosem tudhatod mikor állnak le ideiglenesen vagy véglegesen. De van egy marketing csatorna, ami csak a tiéd, ez pedig az email marketing. A feliratkozóid a szervereden vannak, a felhőben, a hírlevélküldő szolgáltatónál, a webshopodban. Több helyen tárolod őket.

Ha az egyikkel probléma lenne, a másikról gond nélkül használhatod, hidd el, megéri energiát áldozni rá!

Miért érdemes ingyenes ajánlatot kérned?

Webmaist előny:Teljesen ingyenes, nem terhel kötelezettség
Webmaist előny:Ha nem fogunk együtt dolgozni, akkor is tanulhatsz belőle
Webmaist előny:Ismerjük a problémáid, így hamar közös nevezőre jutunk
Webmaist előny:Nem sértődünk meg, ha versenyezteted az ajánlataidat

Ajánlatkérő űrlap

Vissza
Webmaister online jelenlét

Online jelenlét A-tól Z-ig

Webáruház tulajdonosként pontosan tudjuk, hogy milyen szempontoknak szeretnénk, ha megfelelne webáruházunk. Éppen ezért vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű szolgáltatás, egészen a webáruház elkészítésétől a tartalommarketingen és hírlevelezésen át az online marketing kampánykezelésig.

Webmaister hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

Webmaister telefon Telefon: +36-30/913-5283

Webmaister email Email: hello@webmaister.hu

Webmaister közösségi média Kövess minket: Webmaister Facebook Webmaister Instagram Webmaister LinkedIn Webmaister TikTok

Hivatalos Google partnerek vagyunk

Webmaister Kft. - Hivatalos Google Partner

Hivatalos Unas partnerek vagyunk

Unas partner

További partnereink

Cookiebot
Cookiebot hivatalos partner
Usercentrics
Optimonk
SalesAutopilot
Billingo
TrustIndex
CWEB
Utánvét Ellenőr
Canva
FogyasztóBarát
  • Kezdőlap
  • Ajánlatkérés
  • Marketing mindenkinek
  • Karrier
  • Blog
  • Adatkezelés
  • ÁSZF
  • Kapcsolat

Copyright © 2025 Webmaister.hu - Webmaister Kft. Minden jog fenntartva!

  • Marketing
  • Időpontfoglalás
  • Szolgáltatások
    Szolgáltatások
    • Tuninglabor
    • Marketing
    • Webáruház készítés
  • Unas
    Unas
    • Unas fejlesztések
  • Referenciák
  • Blog
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhetsz, amivel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.